Rødbetesuppe- krem z buraczków z imbirem

Dodaj komentarz

27/02/2014 - autor: mittnorge

rodbetesuppe

Obecna au-pair zrobiła dzisiaj na obiad pyszny krem z buraczków. Mój wkład polegał tylko na pokrojeniu szalotek i mieszaniu składników w garnku, ale na pewno nie raz zrobię ten krem sama. A przepis jest bardzo prosty:

3-4 porcje

Składniki:

– 3 szalotki

– 5 cm imbiru

– 0,5 kg buraków

– 2 łyżki oliwy z oliwek

– 0,8 l wody

– łyżeczka cukru

– 50 g masła

– 2 łyżki crème fraîche

– sok z połowy cytryny

– sól i pieprz do smaku

Szalotki drobno posiekać i podsmażyć na oliwie w garnku z grubym dnem. Dodać starty korzeń imbiru. Chwilę smażyć, uważając by się nie przypaliło. Następnie dorzucić pokrojone w plasterki buraki i smażyć ok. 5-7 min. Dodać łyżeczkę cukru i chwilę później dolać wody. Gotować do miękkości. Pod koniec gotowania dodać masło i crème fraîche oraz sok z cytryny. Zmiksować. Doprawić. Można posypać zieleniną i dodać keks śmietany. I do tego bagietka czosnkowa.

Poniżej fiszki ze słownictwem w pdf.

                  vokabular1

Taki to miałam obiadek drugiego dnia w Stavanger 🙂

PS. Wystarczył godzinny spacer po mieście by przekonać się, że nie mam za grosz kondycji. Wróciłam zlana potem i zmęczona jak po godzinnym treningu. Obecna au-pair zdecydowanie jest w formie i maszeruje żwawym krokiem a ja tylko sapię 🙂 Stavanger nie jest płaskim miastem, ulice to asfaltowe wzniesienia i pagórki. Po kolejnym takim wzgórzu dostałam zadyszki. I już parę godzin później rozpoczęłam trening na domowej bieżni. Może wrócę do formy sprzed roku kiedy to potrafiłam przebiec 7-8 km, a raz nawet 10 km.

Zresztą Norwegowie to faktycznie bardzo wysportowany naród. Ciągle mijałam biegaczy i rowerzystów zaś moja host mom biega w maratonach. Dziewczynki również nie stronią od sportu. I bardzo fajnie, z chęcią dołączę 🙂

Skomentuj

