Norweski już nie w Norwegii

8

08/11/2014 - autor: mittnorge

IMG_2181

Po 6 miesiącach (właściwie odliczając urlopy to 4,5) moja host family dała mi wypowiedzenie. Powód- host ojciec stracił pracę na platformie.

Początkowo w to nie wierzyłam, jednak zewsząd i do dzisiaj docierają do mnie informacje o kryzysie w Norwegii. Masowo zamyka się platformy, nie opłaca się bowiem wiercić kiedy cena za baryłkę leci łeb na szyję.

Nie ukrywam, że te nagłe zdarzenia znacząco wpłynęły na moją motywację do nauki norweskiego. W końcu nie jestem już tam, nie otaczam się językiem, nie mam dostępu do biblioteki, nie słyszę norweskiego na ulicy.. Chociaż nie, to nie do końca prawda. Wczoraj na starówce mijałam dużą, głośną i roześmianą grupę Norwegów, co najmniej połowa z nich dzierżyła w ręku piwo. Dodam, że dochodziła 9 rano 🙂

Mimo to, postanowiłam kontynuować naukę w Gdańsku. Zapisałam się na kurs, koszt 470 zł a w grupie jesteśmy tylko w trójkę. Do tego mamy fantastyczną lektorkę po wielu latach w Norwegii. Głupio jest więc być nieprzygotowanym skoro za tydzień są zajęcia 🙂

O tym co staram się robić, by być blisko języka napiszę w kolejnym poście. Mam nadzieję, że wkrótce!

8 thoughts on “Norweski już nie w Norwegii

  1. Matylda pisze:

    Hej! Witaj!
    Jestem też jeszcze miesiąc w Norwegii i również chcę kontynuować naukę w trójmieście. Możesz mi przybliżyć dane szkoły i lektorki? Będę wdzięczna 🙂
    Hilsen

    • mittnorge pisze:

      Hei! Chodzę do Wave Centrum Językowe we Wrzeszczu, lektorką jest pani Jankowska. Szczerze mogę polecić 🙂 Hilsen!

      • Matylda pisze:

        Super dzięki!! Na pewno przedzwonię tam jak wrócę do PL. A jeszcze czy orientujesz się jakie poziomy mają?

      • mittnorge pisze:

        Na pewno podstawowy, B1 ledwo ruszył. To jest głównie szkoła szwedzkiego, norweski mają przy okazji. Daj znać jak będziesz się zapisywać 🙂

  2. Matylda pisze:

    Jasne! Tylko wolałabym inny kontakt niż przez komentarze 😉

  3. Dominika pisze:

    Ja też uczę się norweskiego, tylko że w gdyńskim empik school i szczerze polecam 🙂

Skomentuj

